Tuesday, February 10, 2009

Friedrich Reinhold Kreutzwald

1. Kus möödus Teie lapsepõlv?
Minu lapsepõlv möödus väikses Kadrina kihelkonnas, Virumaal.

2. Kas Te lapsepõlves kuulsite rahvajutte ja rahvalaule? Kes neid teile jutustas ja laulis? Kus?
Mitte väga palju, aga natukene ikka. Neid jutustas mulle mu ema ning vanaema. Ikka minu aseme kõrval.

3. Kus Te omandasite hariduse? Mis keeles toimus õppetöö?
Ma õppisin Rakvere linna-algkoolis, seejärel õppisin Rakvere kreiskoolis ning siis Tallinna kreiskoolis. Ladina keeles.

4. Kas eesti poisi kohta oli ülikooliharidus tol ajal haruldane?
Oli küll.

5. Kas arstitöö Võrus pakkus Teile rahuldust?
Pakkus küll. Aga lõpuks ma pidin arstitöö oma enda tervise pärast ära lõpetama.

6. Kust saite innustust ja mõtteid muinasjuttude kirjutamiseks?
Mind mõjutas tugevasti rahvusliku liikumise aja vaimuelu ning mõte leevendada inimeste kannatusi pani mind kirjutama.

7. Millal alustasite KALEVIPOJA kirjutamist?
Ma alustasin 185o. aastal.

8. Loete Te KALEVIPOEGA oma elutööks?
Ei. Minu elutööle kaasnevad ka arvukad luuletused ja muud jutud.

9. Missuguseid kokkupuuteid oli Teil ärkamisaja kultuuritegelastega (L. Koidula,
C. R. Jakobson jne)?
L. Koidulaga me tegime pikalt koostööd ning töötasime koos ühe toimetuse jaoks. Me saime väga hästi läbi ning mul oli temaga tore koos töötada, vaatamata meie peaaegu 40 aastasele vanusevahele. Kahjuks ma pole temaga ammu suhelnud.
C. R. Jakobson

No comments: